Odla och återanvänd

Gudomliga och fina är mammas alla växter som frodas i vår vinterträdgård.

Visst är det finurligt med gamla mjölkkartonger där kronärtskockor (tror jag) huserar

eller äggkartongen med små små plantor

– men roligast är ändå de gamla godisburkarna.

Kommentarer

4 svar till ”Odla och återanvänd”

  1. :D Inspirerand… ser ut som vi har det hemma just nu, men det går trögt denna vår :-(

    Hoppas på lite mer värme och sol och en massa god mat att skörda om några månader!

  2. Ja, àggkartongen àr man bekant med. Vilka minnen dessa bilder gav.

  3. Inger

    Godisburkarna är fantastiska som mikrodrivhus. Jag har också skurit botten av pet-flaskor som drivhus till vissa växter. Äggkartnger är inarbetade hos många odlare, för potatis. Men köttrågen, så enkelt som det är att bara skölja ur dem, och lika enkelt att fylla dem med krukor av återvunnet material. Superenkelt.

  4. Kul att det gav lite inspiration och tack för tipsen med köttrågen. De förtjänar ett bättre öde än soporna.